dr Mateusz Hohol
– neurokognitywista i filozof, wykłada na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II, jest członkiem Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Jagiellońskiego i UPJPII w Krakowie. Specjalizuje się w poznaniu społecznym oraz moralnym, a także kognitywnych podstawach matematyki. Stypendysta Fundacji Johna Templetona, laureat Nagrody Naukowej „Polityki” 2013 oraz Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla Wybitnych Młodych Naukowców. Autor książki Wyjaśnić umysł. Struktura teorii neurokognitywnych, współautor (z Bartoszem Brożkiem) książki Umysł matematyczny.
– neurokognitywista i filozof, wykłada na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II, jest członkiem Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Jagiellońskiego i UPJPII w Krakowie. Specjalizuje się w poznaniu społecznym oraz moralnym, a także kognitywnych podstawach matematyki. Stypendysta Fundacji Johna Templetona, laureat Nagrody Naukowej „Polityki” 2013 oraz Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla Wybitnych Młodych Naukowców. Autor książki Wyjaśnić umysł. Struktura teorii neurokognitywnych, współautor (z Bartoszem Brożkiem) książki Umysł matematyczny.
Joanna Jeśman
anglistka i kulturoznawczyni, doktorantka kulturoznawstwa Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Zajmuje się badaniem sztuki biologicznej w kontekście posthumanizmu. Interesuje się medycyną i biotechnologiami oraz ich wpływem na kulturowe postrzeganie rzeczywistości. Właśnie zakończyła pisanie rozprawy doktorskiej Żywa sztuka. Wielowymiarowość bio artu w kontekście posthumanistycznym. Współredaktorka książki Naturakultura. Próby z kulturoznawstwa krytycznego III. Współpracowała z Waag Society w Amsterdamie i Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
anglistka i kulturoznawczyni, doktorantka kulturoznawstwa Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Zajmuje się badaniem sztuki biologicznej w kontekście posthumanizmu. Interesuje się medycyną i biotechnologiami oraz ich wpływem na kulturowe postrzeganie rzeczywistości. Właśnie zakończyła pisanie rozprawy doktorskiej Żywa sztuka. Wielowymiarowość bio artu w kontekście posthumanistycznym. Współredaktorka książki Naturakultura. Próby z kulturoznawstwa krytycznego III. Współpracowała z Waag Society w Amsterdamie i Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
prof. Piotr
J. Durka
fizyk, neuroinformatyk, kierownik Zakładu Fizyki Biomedycznej Uniwersytetu Warszawskiego. Jak sam mówi, „realizuje dziwne pomysły”, do których zalicza: rozpoczęcie polskich badań nad interfejsami mózg-komputer (UW, 2008), pierwsze na świecie pełne studia neuroinformatyki (UW, 2009), projekt otwartych podręczników akademickich http://brain.fuw.edu.pl/edu, pierwszy na świecie profesjonalny system EEG oparty o Wolne Oprogramowanie http://eeg.systems, wystawa Mózg2013 http://mózg2013.pl, a ostatnio projekt PISAK – technologie umożliwiające kontakt ze światem zewnętrznym ludziom takim jak bohater filmu Chce się żyć (reż. Maciej Pieprzyca, 2013).
fizyk, neuroinformatyk, kierownik Zakładu Fizyki Biomedycznej Uniwersytetu Warszawskiego. Jak sam mówi, „realizuje dziwne pomysły”, do których zalicza: rozpoczęcie polskich badań nad interfejsami mózg-komputer (UW, 2008), pierwsze na świecie pełne studia neuroinformatyki (UW, 2009), projekt otwartych podręczników akademickich http://brain.fuw.edu.pl/edu, pierwszy na świecie profesjonalny system EEG oparty o Wolne Oprogramowanie http://eeg.systems, wystawa Mózg2013 http://mózg2013.pl, a ostatnio projekt PISAK – technologie umożliwiające kontakt ze światem zewnętrznym ludziom takim jak bohater filmu Chce się żyć (reż. Maciej Pieprzyca, 2013).
Maciej
Skorko
psycholog, asystent w Instytucie Psychologii PAN. Głównym obszarem jego zainteresowań badawczych jest psychologia poznawcza. Prowadzi badania nad wpływem treningu poznawczego z wykorzystaniem gier komputerowych na uwagę wzrokową i funkcje wykonawcze. Jest twórcą komputerowych aplikacji badawczych wykorzystywanych w badaniach za pośrednictwem internetu, eksperymentalnej psychologii poznawczej oraz w metodach bazujących na technologiach rzeczywistości wirtualnej. Obecnie realizuje projekt badawczy Uwarunkowania skuteczności treningu grami komputerowymi finansowany z grantu Narodowego Centrum Nauki.
psycholog, asystent w Instytucie Psychologii PAN. Głównym obszarem jego zainteresowań badawczych jest psychologia poznawcza. Prowadzi badania nad wpływem treningu poznawczego z wykorzystaniem gier komputerowych na uwagę wzrokową i funkcje wykonawcze. Jest twórcą komputerowych aplikacji badawczych wykorzystywanych w badaniach za pośrednictwem internetu, eksperymentalnej psychologii poznawczej oraz w metodach bazujących na technologiach rzeczywistości wirtualnej. Obecnie realizuje projekt badawczy Uwarunkowania skuteczności treningu grami komputerowymi finansowany z grantu Narodowego Centrum Nauki.
Anna Maria
Wieczorek
doktorantka w Instytucie Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego PAN oraz w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Badaniem mózgu i procesów poznawczych zajmuje się na co dzień. Szczególnie interesują ją zagadnienia dotyczące starzenia się i neuronalnych podstaw zmian związanych z wiekiem. Bada wpływ intensywnych treningów zdolności intelektualnych na rozwój człowieka dorosłego. Kierownik grantu badawczego Narodowego Centrum Nauki i laureatka X edycji konkursu VENTURES Fundacji na rzecz Nauki Polskiej.
doktorantka w Instytucie Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego PAN oraz w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Badaniem mózgu i procesów poznawczych zajmuje się na co dzień. Szczególnie interesują ją zagadnienia dotyczące starzenia się i neuronalnych podstaw zmian związanych z wiekiem. Bada wpływ intensywnych treningów zdolności intelektualnych na rozwój człowieka dorosłego. Kierownik grantu badawczego Narodowego Centrum Nauki i laureatka X edycji konkursu VENTURES Fundacji na rzecz Nauki Polskiej.
Aleksandra Kołodziej – studentka V
roku Neurokognitywistyki w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. W
ciągu ostatnich kilku lat Przewodnicząca Koła Neuronauki oraz jedna z głównych
organizatorek Dnia Mózgu na SWPS. Przede wszystkim zajmuje się treningami
poznawczymi i jest jednym ze współtwórców portalu Neurogra.pl. Jej zainteresowania
naukowe skupiają się także na funkcjonowaniu poznawczym na poziomie
behawioralnym oraz elektrofizjologicznym u osób z depresją – tematykę tę będzie
realizowała w ramach projektu finansowanego z programu dla młodych naukowców
Diamentowy Grant.
Zuzanna Wodyk –
studentka Neurokognitywistyki i
Projektowania Interakcji Człowiek-Technologia w Szkole Wyższej Psychologii
Społecznej w Warszawie. Od kilku lat jako asystent badań zajmuje się treningami
poznawczymi i jest jednym ze współtwórców portalu Neurogra.pl. W ostatnim
czasie rozwija się w obszarze UX Designu – interesują ją badania użyteczności
oraz projektowanie rozwiązań mobilnych i webowych. Obecnie pisze także pracą
magisterską dotyczącą autoregulacji i funkcjonowania poznawczego osób
uzależnionych od pornografii za pomocą obserwacji wskaźników
psychofizjologicznych.
dr Marzena Żylińska
zajmuje się
metodyką i neurodydaktyką. Propaguje wprowadzenie do szkół nowej, opartej na
wnioskach płynących z neuronauk kultury
edukacyjnej oraz twórcze
wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu. Współorganizowała
europejski projekt Zmieniająca się szkoła. Jest autorką licznych artykułów i
materiałów dydaktycznych opartych na badaniach nad
mózgiem oraz książek Między podręcznikiem a internetem i Neurodydaktyka.
Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Pracuje w firmie Young Digital
Planet zajmującej się tworzeniem cyfrowych materiałów dydaktycznych. Należy do
grona doradców minister Joanny Kluzik-Rostkowskiej. Prowadzi blog Neurodydaktyka,
czyli neurony w szkolnej ławce.
prof. Małgorzata Kossut
neurobiolog. Zajmuje się mechanizmami zmian plastycznych związanych z uczeniem się i pamięcią oraz plastycznością mózgu po udarze. Jest kierownikiem Pracowni Neuroplastyczności i Zakładu Neurobiologii Molekularnej i Komórkowej w Instytucie Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego PAN oraz kierownikiem Katedry Neurokognitywistyki w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Od 1998 jest członkiem stowarzyszenia European DANA Alliance for the Brain, które zainicjowało akcję Tydzień Mózgu w Europie. Członek zarządu European Brain and Behaviour Society w kadencji 2012–2015. Pod jej redakcją ukazała się książka Mechanizmy plastyczności mózgu.
neurobiolog. Zajmuje się mechanizmami zmian plastycznych związanych z uczeniem się i pamięcią oraz plastycznością mózgu po udarze. Jest kierownikiem Pracowni Neuroplastyczności i Zakładu Neurobiologii Molekularnej i Komórkowej w Instytucie Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego PAN oraz kierownikiem Katedry Neurokognitywistyki w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Od 1998 jest członkiem stowarzyszenia European DANA Alliance for the Brain, które zainicjowało akcję Tydzień Mózgu w Europie. Członek zarządu European Brain and Behaviour Society w kadencji 2012–2015. Pod jej redakcją ukazała się książka Mechanizmy plastyczności mózgu.
Karolina
Wiktor
artystka wizualna, w latach
2001–2010 tworzyła razem z Aleksandrą Kubiak duet performerski Grupa Sędzia
Główny (wybrane wystawy i akcje: Rozdział III, w ramach 4 x performance,
Galeria BWA, Zielona Góra, 2002; Telegra, program Noc artystów,
TVP Kultura, 2005; akcja Wirus na Magnetyzmie serc w reż.
Grzegorza Jarzyny, Teatr Rozmaitości, 2006; wystawa konkursowa Spojrzenia
2007 — Nagroda Fundacji Deutsche Bank, Zachęta, 2007; Być jak Sędzia
Główny, BWA Wrocław, Galeria Awangarda, 2010; prace w kolekcjach m.in.
Muzeum Narodowego w Warszawie, Zachęty — Narodowej Galerii Sztuki, Fundacji
Signum w Poznaniu). Autorka blogów www.afazja.blogspot.com i www.poezjawizualna.blogspot.com,
swoje doświadczenia opisała w poetyckiej biograficznej książce Wołgą przez
Afazję.
Abi Roper
terapeutka i badaczka mowy i języka, pracuje w Londynie. W swojej pracy skupia się na terapii z pomocą komputera i dostępności komputerowej dla osób z afazją. Interesuje się możliwościami technologii w terapii mowy i języka. Była zaangażowana w tworzenie i testowanie trzech kluczowych komputerowych narzędzi terapeutycznych zaprojektowanych dla osób z afazją. Ma nadzieję, że w dyskusję na temat afazji i technologii włączą się technolodzy, personel medyczny, naukowcy oraz wszyscy dotknięci afazją.
terapeutka i badaczka mowy i języka, pracuje w Londynie. W swojej pracy skupia się na terapii z pomocą komputera i dostępności komputerowej dla osób z afazją. Interesuje się możliwościami technologii w terapii mowy i języka. Była zaangażowana w tworzenie i testowanie trzech kluczowych komputerowych narzędzi terapeutycznych zaprojektowanych dla osób z afazją. Ma nadzieję, że w dyskusję na temat afazji i technologii włączą się technolodzy, personel medyczny, naukowcy oraz wszyscy dotknięci afazją.
Marcin Wichrowski
wykładowca w Katedrze Multimediów w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych, absolwent Wydziału Informatyki PJWSTK. Prowadzi zajęcia związane z grafiką komputerową, projektowaniem i programowaniem interfejsów na potrzeby internetu oraz aplikacji mobilnych, edycją audio/wideo, DVD-Video/Blu-ray Disc authoringiem, e-learningiem, technologią Augmented Reality oraz Human-Computer Interaction. W 2012 roku odbył staż w Technische Universiteit Eindhoven, gdzie zajmował się projektowaniem aplikacji na urządzenia mobilne dla ludzi z zaburzeniami afatycznymi. Od 2006 roku współorganizuje seminaria i konferencje naukowe na temat użyteczności, ergonomii, a także funkcjonalności interfejsu użytkownika oraz wdrażania metod projektowania zorientowanego na użytkownika. Skupia się na opracowywaniu metodologii projektowania interfejsów użytkownika aplikacji i urządzeń medycznych. interesują go nowe, eksperymentalne formy interakcji człowiek-komputer oraz badanie ich wpływu na użyteczność i emocje odbiorców.
wykładowca w Katedrze Multimediów w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych, absolwent Wydziału Informatyki PJWSTK. Prowadzi zajęcia związane z grafiką komputerową, projektowaniem i programowaniem interfejsów na potrzeby internetu oraz aplikacji mobilnych, edycją audio/wideo, DVD-Video/Blu-ray Disc authoringiem, e-learningiem, technologią Augmented Reality oraz Human-Computer Interaction. W 2012 roku odbył staż w Technische Universiteit Eindhoven, gdzie zajmował się projektowaniem aplikacji na urządzenia mobilne dla ludzi z zaburzeniami afatycznymi. Od 2006 roku współorganizuje seminaria i konferencje naukowe na temat użyteczności, ergonomii, a także funkcjonalności interfejsu użytkownika oraz wdrażania metod projektowania zorientowanego na użytkownika. Skupia się na opracowywaniu metodologii projektowania interfejsów użytkownika aplikacji i urządzeń medycznych. interesują go nowe, eksperymentalne formy interakcji człowiek-komputer oraz badanie ich wpływu na użyteczność i emocje odbiorców.
Joanna Zajączkowska
fizjoterapeutka, instruktorka Aktywnej Rehabilitacji, choreo terapeutka. Od lat pracuje z dorosłymi i dziećmi poruszającymi się na wózku inwalidzkim, wpływając na świadomość społeczną i wizerunek osób po incydentach neurologicznych. Aktualnie pracuje nad tworzeniem kompleksowego programu rehabilitacji funkcjonalnej i aktywizacji społecznej dzieci poruszających się na wózku inwalidzkim i ich opiekunów, mającym na celu usamodzielnienie dzieci. Od 2012 roku prowadzi badania nad wpływem terapii tańcem współczesnym na obraz ciała u kobiet niepełnosprawnych, tworząc pierwszą w Polsce grupę tańca współczesnego na wózkach.
fizjoterapeutka, instruktorka Aktywnej Rehabilitacji, choreo terapeutka. Od lat pracuje z dorosłymi i dziećmi poruszającymi się na wózku inwalidzkim, wpływając na świadomość społeczną i wizerunek osób po incydentach neurologicznych. Aktualnie pracuje nad tworzeniem kompleksowego programu rehabilitacji funkcjonalnej i aktywizacji społecznej dzieci poruszających się na wózku inwalidzkim i ich opiekunów, mającym na celu usamodzielnienie dzieci. Od 2012 roku prowadzi badania nad wpływem terapii tańcem współczesnym na obraz ciała u kobiet niepełnosprawnych, tworząc pierwszą w Polsce grupę tańca współczesnego na wózkach.
Jan P. Matuszyński
scenarzysta i reżyser filmów krótkometrażowych, teledysków i reklam. Ukończył reżyserię na Wydziale Radia i Telewizji im. K. Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Mistrzowską Szkołę Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Jest autorem takich filmów jak: Afterparty, Wiem kto to zrobił, Myjnia, 15 lat milczenia i Razem
i Deep Love.
scenarzysta i reżyser filmów krótkometrażowych, teledysków i reklam. Ukończył reżyserię na Wydziale Radia i Telewizji im. K. Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Mistrzowską Szkołę Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Jest autorem takich filmów jak: Afterparty, Wiem kto to zrobił, Myjnia, 15 lat milczenia i Razem
i Deep Love.
Artur "Siwy" Dąbrowski
: instruktor nurkowania rekreacyjnego PADI
oraz technicznego i trymiksowego DSAT z uprawnieniami nurkowymi w PADI,
CMAS, DSAT i IANTD. Wielki pasjonat wody, ratownik wodny, żeglarz
jachtowy i sternik motorowodny.
Przemysław Chruścielewski
absolwent, a obecnie wykładowca Państwowej
Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Pracował jako
montażysta przy produkcji ponad 20 filmów dokumentalnych i fabularnych, które
zdobyły ponad 80 nagród na polskich i międzynarodowych festiwalach, m.in. w Lipsku, Clermont-Ferrand, Toronto, Moskwie, Vidreres, Krakowie i
Badalonie. Montażysta filmu Deep Love
(reż. Jan P. Matuszyński, 2013). Podróżnik i turysta motocyklowy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz