Program:
Godz. 10-11
wykład „Światło w badaniach mózgu”
Podczas wykładu dr hab. Robert Jakub
Filipkowski pokaże jak można posłużyć się światłem, by badać i stymulować mózg.
Opowie jak wykorzystać świecenie meduz (tak, tak, niektóre świecą w głębinach)
i zdolność wybranych organizmów do reakcji na światło.
Godz. 12-14
Warsztaty rodzinne
W czasie warsztatów będziecie mogli
zobaczyć żywy neuron i go narysować. Obejrzeć skrawki mózgów różnych zwierząt i
przygotować własny preparat; dowiedzieć się jaka dieta jest najlepsza dla
naszych neuronów i dlaczego ulegamy złudzeniom optycznym.
Dr hab. Robert Jakub Filipkowski jest neurobiologiem ze Środowiskowego Laboratorium Behawioralno-Metabolicznego w Instytucie Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej im. M. Mossakowskiego PAN w Warszawie
Prowadzenie warsztatów: Studenckie Koło
Naukowe Neurobiologii UW
Współpraca merytoryczna: Anna Kościelak,
Monika Koblak, Zofia Dubowska-Grymberg : Edu-akcja/Obywatele Nauki oraz dział Edukacji Zachęty
Godz. 17 Wykład
dla nauczycieli - „Neurodydaktyka: Co wspiera,
a co hamuje naturalne procesy uczenia się.”
dr.Marzena Żylińska zajmuje się metodyką i
neurodydaktyką. Propaguje wprowadzenie do szkół nowej, opartej na wnioskach
płynących z neuronauk, kultury edukacyjnej. W licznych publikacjach i na
seminariach propaguje twórcze wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu.
Współorganizowała europejski projekt „Zmieniająca się szkoła”. Jest autorką
licznych artykułów, materiałów dydaktycznych wykorzystujących wnioski płynące z
badań nad mózgiem oraz książek „Między podręcznikiem a internetem” (Warszawa
2013) i „Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi” (Toruń,
Wydawnictwo Naukowe UMK 2013). Pracuje w firmie Young Digital Planet, zajmującej
się tworzeniem cyfrowych materiałów dydaktycznych. Należy do grona doradców
minister Joanny Kluzik-Rostkowskiej. Prowadzi blog „Neurodydaktyka, czyli
neurony w szkolnej ławce”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz